Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

söndag 3 juni 2012

Håll i hatten... håll i väskan!!!

Igår hade jag en helt underbart trevlig dag på Liseberg med några av mina underbara vänner! Det blev en tidig uppstigning igår morse efter bara någon timmes sömn, men det var det lätt värt. Så det blev en 12-timmars dag på Liseberg 11-23 var det som gällde och mycket hann vi med, trotts längre köer än jag är van vid då jag har lyckats åka då det är jättelite folk, men det gjorde inte så mycket. Förutom två kioskmongon som tydligen tyckte det var helt ok att tränga sig förbi kön!!! Då var jag sjukt irriterad kan jag lova. Vi tar det från början:

Två stycken utländska killar traskar förbi hela kön på kanonen (som förövrigt hade ungefär 35minuter i kötid) och hoppade in så de bara skulle behöva vänta 5-10 minuter. Det hoppade fram ett par människor framför oss så jag orkade inte lägga mig. När vi sedan kom upp för trappen och ställde oss i de olika "facken" för vagnarna så hamnade jag bakom dessa killarna. De hade då ett par framför sig, när grindarna öppnade sig så bestämde de sig för att de också skulle gå med och tog vagnen bakom vilket ledde till att två småtjejer blev av med sina platser. Så då sa jag ifrån så de fick gå tillbaka och ställa sig, och då brakade det ju lös. Först var de förbannade på att jag sa ifrån, men då tyckte jag att det var väl självklart? Det gör ju för fan alla andra! Lägg dig inte i fick jag till svar och irriterad som jag var råkar jag kläcka ur mig, i det här landet så köar man. Då började de plötsligt prata på ett annat språk, så jag valde att strunta i dom. När det sedan hade gått en minut så började förolämpningarna och igår var jag tydligen både tjock, ful, äcklig och borde göra världen en tjänst genom att ta självmord, men när jag ständigt gav svar på tal var det inte lika kul... Alltså såna människor kan sabotera en hel dag och dessvärre är det just för såna människor som det finns fördomar och det är så himla sorgligt.

Men detta tog ju endast 20 minuter så resterande 11 timmar och 20 minuter var awesome! Jag åkte allt jag ville, fick dock inte med mig alla i vissa och på ett par av attraktionerna fick jag åka själv men va gör det!

Här kommer en liten checklista på vad jag åkte:

AtmosFear: Check 2 gånger den är underbar, (men ja obehaglig med) synd bara att fallet går så fort
Balder: Check 3gånger
Cykelturen: Nope
Drakbåtarna: Nope
Evert Taubes Värld: Nope
Farfars Bil: Nope
Fisketuren: Nope
FlumeRide: Jajamen och blötast blev jag som vanligt!
Flygande elefanter: Nope
Flygkarusellen: Nope
Hanghai: Check
Höjdskräcken: Nej den glömde jag faktiskt
JukeBox: Check
Kaffekoppen: Nej
Kaninresan: Nope
Kanonen: Självklart! 2 gånger
Knatterally: Nej
Kristallsalongen: Nej
Kållerado: Jajamen, var roligaste gången någonsin då Julia fick ett headshot!
Lilla Lots: Nej
Lisebergbanan: Jajamen uppvärmning som allid! 3 gånger! :)
Lisebergshjulet: Nej, Stina sa att det inte tillhörde Liseberg! haha
Pariserhjulet: Check, sjukt obehaglig dock
Ponnykarusellen: Nej
Rabalder: Nej
Radiobilarna: Nej
Sagoslottet: Check
Sammy & Ray: Nej
Skepp o´Skoj: Nej
Slänggungan: Check och var seriöst den otäckaste då det kändes som hela karusellen höll på att gå sönder!
Små Grodorna: Nej
SpinRock: Ja förstå gången sen jag var jätteliten!
Spökhotellet Gasten: Jajamen och jag var räddast av alla!
Trummeliten: Nej
Uppskjutet: Jajamen, två gånger
Uppswinget: Ja, en av de absolut bästa som finns!
Inte ok!! Inte någonstans (P-u och jag)
Virvelvinden: Usch nej!

Så sammanfattningsvis, underbar dag med mycket skratt, lite ångest, lite tårar och ett tappert försök att få upp mig på dansgolvet, men det gick minsann inte! Så efter lite dödsångest och värkande öron återgick vi till ordinarie schema.

Men lite hjärtklappning har man alltid inför de värsta karusellerna, jag brukar alltid försöka lugna mig själv med att ingenting kan hända, för det har de ju inte gjort innan så det borde inte vara någon fara denna gången heller... eller?

Final Destination 3 
Döden slutar aldrig, den här gången får Wendy en syn in i framtiden där hon ser att berg-och-dalbanan de tänker åka är på väg att bli en dödsfälla. Hon lyckas övertala sina vänner att inte åka, men döden tycker inte om att bli lurad.


Film: ++++
Handling: +++++
Skådespelare: ++++
Miljö: ++++ 
Genre: Skräck 


Underbart bra filmer! Det som är så bra är att uppföljarna är minst lika bra som de innan, och då är det helt ok att de fortsätter göra fler. En av mina favoritfilms-serier tuff, handling, brutala mord med grym filmning så man hinner skrämma upp sig och fundera på hur de ska dö härnäst, men det blir alltid värre än man tror. Dessa filmer rekommenderas varmt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar